Er zijn heel veel vragen die bruidsparen bezig houden met betrekking tot Corona , zo ook natuurlijk over de kleding van de bruid. De meest gestelde vragen zullen we hieronder voor je beantwoorden. Staat jou vraag er niet bij of wil je meer informatie bel of mail ons en we staan je graag te woord.
Algemene vragen:
-
- Hoe zorgen jullie ervoor dat de mensen in de winkel niet besmet kunnen raken met corona? Jullie en onze gezondheid staat bij ons op nummer 1 en daarom volgen wij de richtlijnen op van het RIVM in samenspraak met onze branche vereniging Inretail. (wil je meer weten lees ons bericht Samenwerken ten tijde van Corona)
- Wat betekend dit concreet? wij hebben 1 dag voor de afspraak telefonisch contact met je om te checken of iedereen gezond is en geen klachten heeft. Dit geldt ook voor ons personeel. Bij binnenkomst zal er gevraagd worden de handen met desinfectiegel te reinigen en indien gewenst mag je handschoenen aandoen. Wij nemen je vervolgens mee de winkel in en geven daar de instructies waarmee we werken.
- Is het nog wel leuk om te komen ? Oww jazeker, ondanks alles kunnen wij verantwoord GENIETEN van jullie bezoek en blijft het uitzoeken van een jurk nog steeds een feestje
- Mag er überhaupt nog getrouwd worden? Kijk voor de meest recente informatie op de site van het RIVM https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19
Vragen van bruiden die reeds hun jurk gekocht hebben:
-
- Ik heb een pasafspraak staan (van mijn reeds eerder gekochte jurk) kan deze afspraak doorgaan? Ja deze afspraak kan doorgaan met de nodige maatregelen. Zo hebben wij altijd 1 dag voor de afspraak telefonisch contact met je want uiteraard is het belangrijk dat zowel jij als wij gezond zijn en geen klachten hebben die corona gerelateerd zijn.
- Hoe spelden jullie nu af en hoe zit dat met de 1,5 meter? Goede vraag, maar ook hierin zijn we verantwoord en creatief en gelukkig hebben wij nu heel veel aan onze jarenlange ervaring met het op maat maken van jurken. Al onze adviseuses zijn ook coupeuse en dat kunnen we nu goed inzetten. Er is eerst een observatie op ruime afstand waarbij alles al met je besproken wordt , vervolgens maken wij een video opname en gaan wij aan de hand daarvan aan de slag. Mocht het toch noodzakelijk zijn dat wij dichter in je buurt moeten komen dan nemen wij de nodige voorzorgsmaatregelen en werken wij met een “bruidsproof” spatscherm. Wij gaan nog steeds voor het WOUW-effect en kunnen je die garantie ook in deze tijd geven.
- Hoeveel personen mag ik meebrengen naar de pasafspraak? Je mag max 3 personen meebrengen naar de pasafspraak.
- Mag ik videobellen met de thuisblijvers? Jazeker dat is uiteraard mogelijk we hebben een goede wifi verbinding en de thuisblijvers kun je zo zeker bij je afspraak betrekken.
- Onze bruiloft moet verzet worden hoe doen we dat dan met mijn jurk? Erg jammer natuurlijk jullie hebben lange tijd uitgekeken naar DE dag en dat word nu anders. Gelukkig is de kleding een product waaraan geen houdbaarheidsdatum zit dus ook op jullie nieuwe datum zul je erin stralen. Wel is het zo dat wij in ons atelier reeds rekening gehouden hebben met de uren die wij aan je jurk moeten besteden. Omdat de druk in ons atelier nu erg verschoven wordt hebben wij ervoor gekozen om zoveel mogelijk “normaal” door te gaan. Op deze manier kunnen wij onze kwaliteit en service op een hoog niveau houden. Het afleveren zal ook plaatsvinden omstreeks de oorspronkelijke trouwdatum.
- Krijg ik nog een pasafspraak kort voor onze nieuwe trouwdatum? Jazeker, afhankelijk van jullie nieuwe datum hebben we 6 tot 4 weken daarvoor een afspraak staan waarbij we alles nog even keurig netjes controleren en indien nodig aanpassen.
- Kan mijn jurk bij jullie blijven hangen ? Omdat wij een beperkte opslagruimte hebben willen wij je vragen de jurk mee naar huis te nemen. Lukt dit echt niet dan kijken we graag samen met je naar een oplossing.
Vragen van bruiden die nog op zoek zijn naar een bruidsjurk:
-
- Ik ben nog op zoek naar een bruidsjurk, kan ik daarvoor bij jullie terecht? Jazeker kun je daarvoor bij ons terecht. we hebben reeds creatieve manieren gevonden om samen met jouw op zoek te gaan naar je droomjurk. Allereerst zullen we een online afspraak met je maken waarbij we jouw wensen en ideeën in kaart gaan brengen en we je alvast meenemen in onze winkel. Daarna maken we graag een afspraak met je bij ons in de winkel en daar bij mag je max 3 personen meenemen. Uiteraard mogen jullie(of jullie huisgenoten) geen klachten hebben.
- Tijdens de afspraak ben ik dus met een klein gezelschap hoe betrek ik andere erbij die nu helaas niet mee kunnen komen? Klopt dat is natuurlijk jammer maar gelukkig leven we in een digitaal tijdperk, videobellen is momenteel erg populair maar we kunnen ook een verbinding maken via ZOOM. Op deze manier kunnen er toch meer mensen betrokken zijn bij de zoektocht naar jouw droomjurk.
- Hoelang is de levertijd van een bruidsjurk? Onze leveranciers hanteren momenteel een levertijd van 4 tot 5 maanden maar wij hebben ook een grote collectie (nieuwe) jurken die direct op voorraad zijn.
- Welk risico loop ik als vanwege corona ons huwelijk uitgesteld moet worden? Gelukkig is een bruidsjurk geen product met een houdbaarheidsdatum dus dat je jouw droomjurk gaat dragen staat wel vast. Kijk even bij de vragen hierboven hoe wij omgaan met jurken die reeds gekocht zijn.
- Hoe weet ik zeker dat mijn jurk geleverd gaat worden? wij zijn een CBW-erkende winkel en werken dan ook met hun voorwaarden. Neem een kijkje op hun site www.cbw-erkend.nl/garanties-bruidsmode